zaterdag 20 juni 2015

ZOMER-ZENDALA: JULI 2015




Bijna zomer.. ja dan denk ik aan zonneschijn.. bloeiende tuinen.. bloemengeur.. vlinders..

We gaan een bloem tekenen/tangelen binnen de veilige omgeving van een cirkel/zendala.
Als voorbeeldje een oude zendala van mij :D


Werkvlak:
Cirkel met diameter van 12 cm.

Teken een bloem:
Met de passer zoals in bovenstaand voorbeeldje: je kan kiezen voor een 6- of 12-delige bloem
(uitleg tekenen 6 bloemblaadjes: link ik heb de tekst even in het rood gemarkeerd)
Als je dat wil kan je eventueel nog één of twee extra cirkels tekenen met een kleinere diameter zodat er meer tangelvlakjes ontstaan.

Twee verplichte patroontjes:
"Flux" (link) en "Thing in the middle of a thing" (link)

Kleur:
Om de kleurpracht van bloemen in beeld te brengen toch iets van kleur gebruiken..

Veel swap- en tangelplezier!

Nota:
Onderaan kan je via Mr Linky naar jouw online-creatie linken.
Je kan ook je creatie tonen via MijnAlbum.nl: link


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tot hier de opgave. Hieronder (opmerking 1) nog wat vroegere werkjes van me ter inspiratie.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opmerking 1:
a.
Voorbeeld van een zendala met 12-delige "bloem":
(natuurlijk niet ons bloem-thema, het is een water-zendala :D..)

Op de cirkelomtrekken zie je het  lijnpatroontje agua wat het geheel een speels effect geeft
en een contrast vormt met de strakke visjes.
Wij kunnen bv een strak bloemetje combineren met wuivende grasjes???






















b. 
Voorbeeld van een mandala met 12-delige bloem.
Je kan zes bloemblaadjes als kroonblaadjes (hier: paarsblauw) gebruiken
en bv opvullen met een bloemenpatroontje.
En de zes andere als kelkblaadjes (hier: groen) gebruiken
en bv opvullen met een bladpatroontje.
Eventueel kan je ruimte voorzien voor meeldraden/stampers.




Opmerking 2:
De vrije tangelaar"sterren" mogen ook zelf een bloem binnen hun zendala tekenen!



5 opmerkingen:

  1. Leuk!!!! Nu er al zo'n tijd geen Dare challenge meer is, ga ik graag weer een zendala maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja zendala's zijn toch ook mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ai, ik merk dat het me niet lukt aan de swap-eisen qua inzenden kan voldoen op dit moment. Ik laat deze aan mij voorbij gaan.
    Veel plezier met deze zendala :-)

    BeantwoordenVerwijderen