maandag 23 maart 2015

APRIL 2015: LENTE-ZENDALA

Tja.. lente.. hoe laten we dat tot uiting komen in een zendala?.. met kleur natuurlijk!

1.
De uitdaging is om je werkvlak een lentekleurtje te geven vooraleer je gaat tangelen / zendelen / zentekenen (kies zelf maar een werkwoord dat je aanspreekt.. ik hou wel van wat ver"nederlandsing".. waaahhhhhh...).

Hoe je achtergrond inkleuren?
vb1. je werkvlak met waterverf een lentekleurtje geven (niet te donker!)..
enkele kleuren in mekaar laten overlopen..
hierover hier en daar wat zout strooien.. laten drogen.. zout eraf schudden..
vb2. of een keukenrolpapier op het nat schilderwerkje leggen en aandrukken zodat het motief van het papier in de verf wordt gedrukt..
vb3. de tip die Diana ons gaf bij het drieluik: link

Hier één van mijn probeersels (niet goed genoeg om te gebruiken.. haha)..
maar dan kunnen jullie al genieten van de lentekleurtjes!



2.
Opzet zendala:
Cirkel met diameter van ongeveer 10 cm.
String / verdeellijnen:
met een passer of gradenboog of gewoonweg met de losse hand een 4-tal bogen in je cirkel tekenen.

3.
Patroontjes:
BtlJoos (link), Zander (link), Cruffle (link), Flux (link) (link) (link) en Zinger (link)..
Hieruit kan alleen maar een echt lentetafereeltje ontstaan...
Geef je zendala een luchtig uitzicht door niet alles vol te zendelen.

Veel plezier!
En geniet van de lente! :D

Jullie kunnen via Mr Linky linken naar jullie online-creatie.. het voordeel is dat er zo bewonderaars naar je weblog / fotoalbum /... worden gelokt!
Jullie creatie mag ook op MijnAlbum.nl (link) worden geplaatst.. ik plaats dan eventueel zelf de link naar hier! 


18 opmerkingen:

  1. Dit ziet er weer leuk uit, Magda. Ik doe dan ook mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt mij ook leuk, alleen...........................ik doe niks met verf of inkt en heb alleen groen, als dat oke is als achtergrond doe ik mee, anders sla ik over............

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Carmela, je kunt met veel meer dingen schilderen dan met inkt of verf, thee, koffie, wijn, rodebieten sap... Noem t maar op en samen met groen moet dat toch een mooi lente tafereeltje worden zou ik zo zeggen! En ook alleen groen op wit/creme papier kan een mooi lente tafereel worden.

      Verwijderen
    2. hier heb je al leuke tips Carmela :D

      Verwijderen
  3. Helemaal mijn ding Magda, ik ben zeker van de partij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geeft geel Diana?? Ik ben niet zo van de kleuren in de zentangles, heb wel tig kleurpotloden van het mandalatekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is het de bedoeling om alle opgegeven patroontjes te gebruiken? Of mag je er een keuze uit maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Carmela.. je kent mijn visie.. vrijheid blijheid.. hou het bij een groene achtergrond.. en als je niet alle patroontjes gebruikt is dat ok.. het belangrijkste is dat je er met plezier aan "werkt".. want daar doen we het voor!.. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sorry Magda, er ging iets helemaal mis met plaatsen. Kun jij misschien de 1e twee weghalen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Okidokidé! Mr Linky had "kuren" maar uiteindelijk toch gelukt! :D

      Verwijderen
  10. I'm from the United States but would love to try your challenge. I will work on one and see how it looks! Thank you! Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I tried the challenge and survived! I hope you like it. I worked hard. Sarah. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen